keskiviikko 3. elokuuta 2016

Kevyt ja nopea mustikkapiirakka.



Mustikkaa pakkanen pullollaan, mutta ei ole kauaa kun pääset tekemään tätä. Tähän jää koukkuun ja huomaat pian että sinulla on piirakkaa joka ilta. Tämä ohje sopii myös monelle muulle täytteelle, ei pelkästään mustikalle. Mansikka, banaani, muut kesän marjat ja pian omenat.



3 kokonaista kananmunaa.
2 valkuaista.

53g Kookosjauho, Risenta (S-marketin maustehyllyllä)
20g Vaniljan makuinen proteiinijauho/ 1 scoop.

Makeutukseen Steviaa.
Vanilja aromia 1 tl.
1 tl leivinjauhetta.


150g Jogurttia tai rahkaa. Alrpo tai esim Total 0% Kreikkalainen jogurtti.




Vatkaa munat vaahdoksi ja lisää kuivat aineet osissa koko ajan vatkaten. (Jauhot, leivinjauho, makeutus)
Taikinasta tulee hieman löysää ei siis kiinteää joka pitää painella vuokaan, vaan tämä kaadetaan leivinpaperilla vuoratulle pellille. Jos taikinasta tulee liian paksua lisää hieman maitoa sekaan. Taikina ei saa kuitenkaan olla liian löysää/ vetistä.
Risentan kookosjauho turpoaa paljon, joten jos sitä tulee liikaa se menee helposti paksuksi. (paksuus ei tosin haittaa muuten, mutta pohjasta saattaa tulla kuivempaa)
Jos käytät jotain muuta jauhoa, lisää se myös vähitellen.


Kun taikina on kaadettu, ripottele päälle marjat, jonka jälkeen jogurtti+ makeutus.



Paista uunissa 180astetta 10-15 minuuttia.


Pohjan kalorit:
511
Proteiini 58g
Hiilari 10g
Rasva 22g

Päällisen kalorit riippuu mustikoiden määrästä ja mitä jogurttia/rahkaa käytät.






Anna jäähtyä ja tarjoile vanilla-kastikkeen kera.