maanantai 2. kesäkuuta 2014

Proteiini suklaapallot.






Sain käsiini eilen Mannisen Proteiini Puddingia. Suklaatahan siinä alkoi tekemään mieli.

Tarviset:
Mannisen puddingia 22-25g (mitä nyt kauhasta sattuu tulemaan)
10g pofiber
5g Kookosjauho, risenta.
vesi 60-75g

Kuorrutukseen:
5-10g kookosrasvaa, sulaa.
5g Kaakaojauhetta.



Sekoita Pudding, Pofiber, kookosjauho ja lisää vesi varovasti joukkoon. Tahna ei saa olla liian vetistä, koska silloin ei tule palleroita sitten millään, jää enemmän käsiin kiinni. Laita jääkaappiin noin 30 min.

Kun pallot on pyöritelty ja ovat ollee jääkaapissa tovin, sulata kookosrasva ja lisää siihen kaakao joukkoon ja halutessasi makeutusainetta. Pyöritä pallot kaakaossa ja laita takaisin jääkaappiin kovettumaan. Parhaita seuraavana päivän mutta menee ne hetikin :D




Tästä tulee 7 palleroa ja yhden palleron kalorit ovat hulppeat:

 20 kaloria.
P.2.4

H. 0.5
R. 0.9



4 kommenttia:

  1. Voi ei! Ihania! Mä tein niitä eilisiä kuppikakkusiakin! NAM! Nyt tiedän, millä mun suklaanhimot (satunnaiset moiset) tyydytetään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä Minna, siitä Se leipurin ura urkenee ja makeanhimon, satunnaisenkin, saa tyydytettyä.

      Poista
  2. Sovelsinpa näitä vähän eilen, kun ei tuota puddingia mulla ei vielä ole. Laitoin sen tilasta kaurahiutaleita, veden sijasta kahvia (ja vähän enemmän, kuin tässä ohjeessa, sillä kaurahiutaleet imee sitä nestettä) ja vielä lisäksi kaakaota. Sitten tuo kuorrutus ihan normaalisti. Hyvää tuli, eikä tee hetkeen mieli suklaata ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä Minna juuri noin, että jos joku puuttuu sovelletaan. Eikä maku ollut pilalla ;) suklaata ei edes tarvitse tuohon pintaan kauheasti kun Se on aika voimakkaan makuista.

      Poista