torstai 5. kesäkuuta 2014

Proteiini Brownie.




Ainekset:
10g Sokerijuurikaskuitu 10g
10g Herneproteiini, maustamaton Cocovi. Tai jokin muu proteiini, vanilla, suklaa jne.
10g Kookosjauho, Risenta
5g Cocovi kaakaojauhe.
110g Vesi


Sekoita ainekset keskenään ja lisää makeutusta maun mukaan, Stevia, Erytritoli tai esim karppisokeri.

Uunissa 20 min 170 astetta joko leivinpaperilla muotoiltuna tai pienessä vuoassa.

Koko satsin arvot:
Ilman mansikoita.

107 kaloria
Proteiinia 16g
Hiilihydraattia 4.9
Rasvaa 2.1





14 kommenttia:

  1. Mun pitäs niin ehdottomasti saada noi jutskat koska kuola valuen luen reseptejä joka ikinen kerta! Ajattelen että tota teen ja tota ja totakin...sitten kun saan hankittua kaikkia aineita mitä niissä pitää olla :D Pääsisin niiiiin hyvään alkuun!
    Tää blogi on herkullinen :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista Mira ja kyllä näillä pääsisi jo hitusen lähemmäs kevyempiä herkkuja :)

      Poista
  2. Tottahan toki täältä on saanut hyviä reseptejä ja aina mukava käydä katsomassa josko jotain uutta herkkua ois tarjolla. Palkintokin on aivan huippu joten olen ilolla mukana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kuulla. Paketti on kyllä hyvä alku :D

      Poista
  3. Myös mä olen hyvin vahva ehdokas tässä kisassa, sillä musta tulis ihan maailman paras kevytleipuri, heti Jeritan jälkeen, jos saisin tämän setin! ;) Mä olen jo joitain reseptejä kokeillutkin ja voi NAM, herkkua on ollut! :) Monta reseptiä on kuitenkin jäänyt kokeilematta, sillä tuo Pancake jauho (vielä toistaiseksi) mun kokoelmista puuttuu :(

    Mä oisin jopa niin reilu, melkein maailman paras kevytleipuri, että suostuisin tuon paketin jakamaan jonkun kanssa! Mulle riittäisi tuo Pancake jauho, sillä kookosjauhoa multa löytyy jo ja proteiinipatukan voisi saada lohdutukseksi Pancaken menetyksestä ;) Pääsisi ehkä joku toinenkin tässä leipomisessa vauhtiin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Mua alkoi niin naurattaa Minsku. Erireilu olet kyllä.
      Korson luontaistuotekaupasta muuten löytyy nykyään, myös aika hyvä valikoima noita Foodin tuotteita ja sitä makeutusainetta Erytitolia kävin juuri hakemassa sieltä. :)

      Poista
  4. IIH! no just siksi että mää kiireisenä perheenäitinä aina kovasti suunnittelen leipovani kaikkia sun ihania juttuja (varsinkin makeita) jotta säilyis leipominen tässä terveysboomielämässä mutta kön mää en kaupassa koskaan muista mitä kaikkea multa uupuu. Tai siis kaikki mutta kuitenkin. tällä pääsis jo alkuun, kun tota pannaritsydeemiäkin sulla joka toisessa on, enkä saa sitäkään hommattua. mulla on edelleen vaan se tattarijauho tuola kaapissa. XD sitä oon kyllä käyttäny, et ei sillä..
    niin. mä oon vaan superonneton menemään sinne kauppaan, ei mulla muuta kerjäyssyytä ole.
    Ja joo, kuten sanottu, mulla on kohta kirja näitä sun "pakko kokeilla"-ohjeita. kyllä mää vielä, ku oon jo inspiroitunut, niin teenkin näitä ja infoon sua sitte. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tattarijauho on jo hyvä lisä, oot siis saanut jotain aikaseksi :) Tuo Pannari jauho on kyllä hyvä lisä tuomaan proteiinia ruokaan, mutta sen voi korvata kyllä jollain muullakin :D
      Hyvät kerjäys syyt.

      Poista
  5. Mulla kevyempi elämä meinaa usein jäädä suunnittelun asteelle, ehkä tästä palkinnosta saisi potkua oikeasti toteuttaakin suunnitelmat. Blogissa tykkään erityisesti kevyemmistä herkuista, sillä kevyempiä vaihtoehtoja herkutteluun on usein vaikea löytää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva saada uusia lukijoita :) Kyllä kaupan herkut tai ihan perusleivonta ohjeet on aina aika kaloripommeja, varsinkin jos koittaa elää hieman terveellisemmin tai noudattaa jotain ruokavaliota jossa herkuttelu on yleensä kielletyllä listalla. Näitä herkkuja voi kyllä hyvällä omalla tunnolla syödä ja annoksekaan eivät ole joukkueelle tarkoitettuja :)

      Poista
  6. Kuolaamalla olen näitä reseptejä täältä katsonut ja haaveillut, mutta kun ei löydy kaapista tarvittavia aineksia! Mun pitäisi siis saada tämä paketti, että saisin jotakin terveellistä hyvää leivottua ja maisteltua ;)

    Saisko rahkapullasta tehtyä kevyempäää ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa Jenny ja kiitos kommentista. Kyllä mä luulen että rahkapullasta sais kevyemmän version, voin tehdä pieniä testejä ja katsotaan tuleeko syömäkelpoista. Tai kyllä niistä yleensä syötäviä tulee, mutta ulkonäkö voi olla muuta kuin kaunista :D

      Poista
  7. Heips:)
    No tämä blogihan vallan pursuaa ideoita ja hyvän mielen ja -olon herkkuja!! Ja tolla kyseisellä fitleipurinpaketilla olisi meilläkin varmasti kova menekki. Pikku-juniorille jo ens alkuun olisi mukava tarjoilla herkkupannareita välipalaksi;) ja kookosjauho on vielä itseasiassa itselle tuntemattomampi kaveri leipomiskulhossa.. jatka vain kivoja kokeiluja keittiön puolella ja anna meille sun inspiraatiosta osa;)
    -RS-

    VastaaPoista
  8. Aloittelevana terveysleipurina tulis kovaan käyttöön. Tähän asti normituotteilla yritelly.

    VastaaPoista