keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Parsamunakas uunissa.









Parsamunakas uunissa.


Parsaa 100g
Tankoparsaa 100g
valkuainen 100g
1 koko muna(56g)
Raejuustoa 100g(rasvaton Valion) tai juustoraaste/ feta.( ei ollut juuri kaapissa)
Punasipulia 1/2  65g
Pofiber 10g (tai kookosjauho/ mantelijauho)
Rasvaton maitojuoma 160g 
Mausteita. Valkosipuli 2 kynttä, pippuri, suola, paprikajauhe.


Höyrytä parsat kevyesti ja kuullota sipulit. Laita parsat ja sipulit uunivuoan pohjalla.
Sekoita munat, maito, raejuusto ja mausteet. Kaada munamaito kasvisten päälle ja sujautua uuniin 200 astetta noin 40 minuuttia tai kunnes munakas on kauniin ruskea. Meidän uunissa pitää vuokaa kääntää välissä, koska paistaa niin hiton epätasaisesti.

Anna jäähtyä, laita jääkaappiin ja leikkaa sopiviksi paloiksi. Syö vaikka aamupalaksi tai ota evääksi mukaan. Lihasmestarit voi lisätä sekaan vaikka kinkkusiivuja tai jauhelihaa. Kylkeen salaattia, riisiä, perunaa, saat lisää hiilihydraattia lounalle.

100g/ 44 kaloria                         Koko satsi/  680g/ 297 kaloria
P. 6.1g                                                    P. 41.8
H. 2.2g                                                   H. 14.9
R.1g                                                        R. 6.7
Kuitu 2g                                                Kuitua  13.9g






Parsakaali sisältää runsaasti A-, C- ja K- vitamiineja sekä kartenoideja, foolihappoa ja kuituja. Parsa on melko hyvä kaliumin lähde. Parsa auttaa myös vatsan toimintaan luonnollisesta ja edistää terveyttä monella tavalla. Paras parsa kausi on juuri käynnissä ja jatkuu aina juhannukseen asti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti