maanantai 26. toukokuuta 2014

Kesäkurpitsa lasagne + Jälkkärilettu vadelmilla.




Ajattelin kokeilla ja tehdä pientä lasagnea, lasagnelevythän on isoissa pakkauksissa ja kaapin perältä saattaa löytyä vanhoja haljenneita lasagnelevyjä.
En käynyt niihin käsiksi, vaan ajattelin jotain tuoreempaa.
Jauhelihaakaan en jaksanut pakkasesta sulattella ja minulla oli papupurkki avattuna. Tulkoon proteiinit siitä. Tämä on sellainen sinkku lasse. Ei tästä monelle riitä, jos niin haluaa, teet vain annoksen triplana. Pavut voit korvata sellaisella proteiininlähteellä, kuin makuhermoillesi on sopivaa.

Tarvitset: Käyttämäni määrät suluissa.
Kesäkurpitsaa (363g)
Sipuli (36g)
Valkosipulia (2 kynttä).
Biona organic passata basilica kastiketta (83g)
Herkkusieniä (42g)
Mustat Pavut (40g)
Eila salaattijuustoa 2% (12g)
5% juustoa. (20g)

Pizzamaustetta tai oreganoa, suolaa, pippuria jne.


Leikkaa kurpitsat pituus suunnassa ja laita uunin pellille ja paista siivut 200 asteessa noin 15-20 min.
Saat hieman kosteutta pois kurpitsoista.
Sillä aikaa leikkaa sipuli, valkosipuli, muussaa hieman papuja ja paloittele sienet.
Sekoita sipulit ja pavut keskenään ja lisää mausteita sekaan.


Ota kurpitsat uunista ja lado vuoan pohjalle kerros kurpitsaa. Laita kerros Sieniä ja tomaattikastekka, sekä 5% juusto. Toinen kerros kurpitsaa ja lisää papu, mauste, sipulisekoitus väliin. Tomaattikastiketta ja kolmas kerros kesäkurpitsaa. Kannen päälle tomaattikastiketta ja oreganoa,sekä salaattijuustoa.
Uuniin 200 astetta ja 20-30 minuuttia 

Tästä tuli 596g lasagnea.
194 kaloria
P. 14.8
H. 21.7
R. 3.3

Kylkeen salaattia, tuoretta leipää tai vaikka pihvi/kalaa. Sillä kaloreitahan tästä ei tule paljoakaan ja suurempi ruokaiselle jää heti nälkä. Vaihtoehtona on sitten tehdä, jokin jälkkäri saa makena nälkää katkottua samalla ja mikäs ihanampaa, kuin ottaa siivu herkkua kahvin kanssa ruoan jälkeen. Ilman että saat kilon sokeria ja rasvaa kaupanpäälle.

Joten tuumasta toimeen. 
Vadelmia. (42g)
rahkaa/ kreikkalainen jogurtti (100g)
valkuaista.( 2 kpl 75g)
Sitruunan mehua (34g)
Makeutusainetta.
1 liivate.

Vaahdota valkuaiset, lisää jogurtti 50g, makeutusaine ja vatkaa vielä hetki. Levitä leivinpaperille pyöreäksi letuksi. Uunissa 100 astetta ja n. 50 minuuttia. Itse paistoin ensin paljaaltaan ja sen jälkeen laitoin toisen leivinpaperin päälle ettei ruskistu liikaa. 



Jos sinulla on tiukempaa rahkaa, et tarvitse livatetta, mutta minulla oli sellaista löysää jogurttia laitoin varmuudeksi.
Liivate likoamaan kylmään veteen. 
Sekoita 50 g jogurttia tai rahkaa, makeutus ja siihen sitruunan mehua sekaan.
Lisää kaakaojauhetta tai vanilla proteiinia. 
Kuumenna tilkka vettä, sulata liivate ja sekoita jogurtin joukkoon.
Anna hyytyä hetki jääkaapissa. 
Irroita paistunut pohja leivinpaperista ja käännä "ruma"puoli ylöspäin.
Täytä puoliksi jogurttiseoksella ja marjoilla.
Taita kahtia ja ripottele päälle kaloritonta tomusokeria.


Kalorit koko lätylle on 112
P. 17
H. 5.9
R. 2.4

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti